درد بیضه و کشاله ران

خانومی اسکین
ورود شما به سایت کوچک مان را خیر مقدم عرض می نماییم.
به دلیل بروز بودن سایت لطفا از سایر صفحات وب هم دیدن نمایید.

تبلیغات هزینه نیست بلکه زمینه سازی برای معرفی وب خود به دیگران و درآمد زایی برای شماست .
سفارش تبلیغات سفارش تبلیغات سفارش تبلیغات سفارش تبلیغات

درباره وب

به وب سایت من خوش امدید
نويسندگان
محمد حسین احمدی
تبلیغات



تیر کشیدن بیضه و درد بیضه ممکن است حتی در کشاله ران هم حس شود. اگر این عارضه با گذشت زمان بهبود پیدا نکند و با تب و لر همراه شود برای جلوگیری از دیگر عوارض باید به پزشک مراجعه کنید. تیر کشیدن بیضه و کشاله ران عارضه‌ای است که بسیاری از آقایان ممکن است آن را تجربه کنند. در برخی مواقع بیماری‌های اورولوژی باعث درد بیضه می‌شوند. این درد از بیضه به اطراف آن گسترش می‌یابد به طوریکه فرد در ناحیه کشاله ران نیز احساس درد می‌کند. البته همیشه علت درد کشاله ران بیماری‌های اورولوژی نیست، التهاب و آسیب استخوان‌ها، تاندون‌ها و لیگامنت‌های ناحیه کشاله ران نیز می‌تواند باعث ایجاد درد در این ناحیه شود. در صورتیکه درد بیضه و کشاله ران با تب و لرز، خون در ادرار و بروز برجستگی در بیضه و اطراف آن همراه باشد، باید سریعا به پزشک مراجعه شود. برخی از علل درد بیضه در صورتیکه به موقع تشخیص داده نشوند، عوارض جبران ناپذیری به دنبال خواهند داشت. ما در این مطلب به بررسی برخی از علل اورولوژی و غیر اورولوژی تیر کشیدن بیضه و کشاله ران و روش درمان آن می‌پردازیم.

تیر کشیدن بیضه و کشاله ران با منشا اورولوژی
۱. عفونت اپیدیدیمیت

اپیدیدیم لوله‌ای برای جمع آوری و حمل اسپرم است که در پشت بیضه قرار دارد. در برخی مواقع این لوله در اثر عفونت ملتهلب و متورم می‌شود، این عارضه با نام اپیدیدیمیت شناخته می‌شود. این بیماری ممکن است در اثر عفونت‌های مقاربت جنسی مانند سوزاک، کلامیدیا یا عفونت دستگاه ادراری ایجاد شود. معمولا اپیدیدیم با درد یک طرفه بیضه، تورم و قرمزی بیضه، تب، ادرار دردناک و تغییر رنگ ادرار همراه است.

برای درمان این نوع عفونت درمان های زیر قابل استفاده است:

  • آنتی بیوتیک‌ها: مصرف آنتیبیوتیک‌ها می‌تواند به درمان این بیماری کمک کند. در صورتیکه بیماری ناشی از عفونت‌های مقاربت جنسی باشد پزشک سیپروفلوکسین ۲۵۰ میلی گرم را به همراه داکسی سایکلین، لووفلوکساسین یا افلوکساسین تجویز می‌کند، اما در مواقعی که بیماری ناشی از عفونت جنسی نیست معمولا لووفلوکساسین یا افلوکساسین تجویز می‌شود.

  • استامینوفن و دارو‌های ضد درد: مصرف استامینوفن می‌تواند به کاهش تب ناشی از عفونت اپیدیدیمیت کمک می‌کند، همچنین دارو‌های مسکن مانند ایبوپروفن می‌توانند درد و التهاب را کاهش دهند.

  • جراحی: در برخی مواقع اپیدیدیمیت می‌تواند باعث ایجاد دمل چرکی شود. در چنین شرایطی پزشک از طریق جراحی بخشی یا تمام اپیدیدیم را برمی‌دارد.

۲. هیدروسل

جمع شدن مایع در اطراف بیضه باعث تورم بیضه یا ناحیه کشاله ران می‌شود و با نام بیماری هیدروسل یا آب آوردن بیضه شناخته می‌شود. این بیماری در کودکان زیر یک سال شایع است، اما خوشبختانه در اکثر مواقع بدون درمان بهبود می‌یابد. معمولا هیدروسل با ایجاد تورم بدون درد در یک یا هر دو بیضه شروع می‌شود، با پیشرفت بیماری مقدار التهاب افزایش یافته و ممکن است باعث تیر کشیدن بیضه و کشاله ران شود.

برای درمان هیدروسل درمان های زیر قابل استفاده است:

در صورتیکه هیدوروسل به صورت خود به خودی در مدت شش ماه بهبود نیابد و با درد و ناراحتی همراه باشد، برای درمان جراحی توصیه می‌شود. جراحی معمولا تحت بی حسی موضعی یا بیهوشی عمومی انجام می‌شود. ابتدا جراح برشی روی شکم یا کیسه بیضه ایجاد کرده و مایع اطراف بیضه را تخلیه می‌کند.

 


تاريخ : پنج شنبه 2 مرداد 1399 ساعت: 2:55 ا نویسنده : محمد حسین احمدی ا


امکانات وب
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت: